Det är ingen hemlighet att allt fler företag upplever ökade krav på tillgänglighet från sina kunder. Kanske är det inte något negativt utan precis den motivationen vi behöver för att uppmuntra en snabbare utveckling. Har du en support som är överbelastad och som skulle behöva effektiviseras? Då kommer Nilex koppling mot Microsoft Teams och Chatbot att kunna hjälpa er.
Microsoft Teams används dagligen av 75 miljoner människor och det dagliga användandet har ökat kraftigt allt eftersom då fler arbetar hemifrån idag (april 2020). Appen hjälper ditt team att bland annat organisera sig och hålla kontakten, skapa egna team, starta gruppchattar, dela filer och boka möten. Microsoft Teams integrerar företags kommunikation och resurser och samlar allt på samma ställe. Chatbot-funktionen i Teams integrerar ännu en viktig funktion, då företag tillåts att även hjälpa sina användare och konsumenter på plattformen på ett effektivt sätt.
Våra kunder kan ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams appstore och där igenom koppla samman våra två system. Inne i Teams har de översikt över ärenden som de har i Nilex. Konversationer man har i Teams kan man föra över till Nilex genom en integration och de syns som ärenden i vår ärendelista. Användarna i Teams kommer även kunna ställa frågor till vår Nilex chatbot som är baserad på Microsoft Chatbot. Den söker i vår kunskapsbank och chatbotten kommer också vara tillgänglig i vår selfservice portal och därigenom ge användaren service 24/7.
Ladda ner whitepaper för tjänsten för mer information.